pondělí 6. května 2019

Jakou kosmetiku a prostředky do domácnosti používám

Vítejte, milí čtenáři. Předem chci říct, že nejsem žádná ekoteroristka, lesana a podobně. Tyto čistě přírodní "přípravky", které používám v koupelně, používám proto, že ku****ky ušetřím. A taky proto, že mě prostě jejich používání baví  prostě víc než klasická chemka. Nemám nic proti ekologicky zaměřeným lidem, naopak jim strašně fandím.

Vlasy:
Mým velkým pomocníkem v péči o vlasy je už dlouhá léta jablečný ocet, jelikož se mi docela vysušuje pokožka na hlavě. Jablečný ocet krásně hydratuje a se zničenými vlasy udělá divy. Já si dělám oplachy (roztok jab. octa s vodou jen tak od oka) - nechám cca 2 minuty působit a pak opláchnu.
K umývání vlasů pak používám žitnou mouku. K této metodě jsem došla čistě náhodou, když mi došel šampon. Udělám si kaši z vody a mouky, nanesu na vlasy a nechám taky cca 2 minuty působit. Potom důkladně opláchnu a použiji oplach z již výše zmíněného jablečného octa. Vlasy to krásně umyje a hydratuje. Pokud máte vlasy odbarvené klasickým odbarvovačem či barvené  klasickou barvou, nemusíte  se ničeho obávat, tento druh no poo metody jim jen prospěje a barvě ani odbarvení neublíží.

Tělo:
Tak tady zrovna ještě nevím, jakou alternativu ke sprcháči vymyslet. Nicméně stále se držím hesla "co nejvíce cruelty free", a tak samozřejmě používám sprcháč, který je vegan a má logo HCS neboli Leaping Bunny  (slangově má prostě "králíčka").
Mám zkušenosti  se tem sprcháči, každý od jiné společnostii. Tedy ne, že bych byla veganem tak krátce.. Pomrně málo jsem střala značky. Mojí nejoblíbenější kosmetickou značkou, od které jsem používala nejvíce produktů, je britská Faith in Nature, od které jsem již měla i šampon, kondicionr a deodrant. Nejsou až tak drazí, jak by si mohli někteří nevegani myslet a dají se sehnat i v kamenných obchodech, například v některých pobočkách Tesco.
Pak jsem hodně používala sprcháče od Manufaktury, a to proto, že tato firma je snad v každém větším městě. Měla jsem ten meduňkový a vínový. Kdysi byla veganská i levandulová řada, ale začali tam přidávat myslím, že lanolin, což je tuk získávaný z ovčí vlny.
A nyní můj sprchový kout okupuje tento krasavec od Urtekramu.


Koupila jsem jej v Biomarketu U Zeleného stromu ve Zlíně (ten na Náměstí Míru) je naprosto FAMÓZNÍ! Já totiž miluji vůni růží. ❤️  

Praní:
Do pračky jsem toho nynní vyzkoušela více, a to mýdlové ořechy od Yellow & Blue a jedlou sodu. já vím, že prací soda je účinnější, nicméně jsem potřebovala prát a nesehnala jsem ji. Ty mýdlové ořechy vypraly dobře a prádlo po nich vonělo takovou tou čistotou. Pozor, před prvním praním v jakémkoli eko prostředku (mám na mysli sodu, ořechy, kaštany atd.) je důležité pračku pořádně vyčistit. do nádržky na prací práček dáme jedlou či prací sodu a do bubnu nalijeme 1 l octa. Pračku nastavíme na nejvyšší teplotu praní a nejdelší prací program (některé pračky i mají přímo program pro čištění pračky). Pokud se rozhodnete vvyzkoušet mýdlové ořechy a vyčistíte pračku a přesto prádlo  nebude čisté, pravděpodobně máte tvrdou vodu.
Pro praní v ruce se chystám koupit olivové mýdlo. Zatím používám mýdlo na ruce, konkrétně od Manufaktury to se solí z Mrtvého moře (DOPORUČUJI ❤️), ale jelikož je to jediné mýdlo, které v případě nouze mohu použít i na tělo a nevadí mi, chci si ho šeřit. A mýdlo na praní samozřejmě vypere lépe.

Kuchyně:
N nádobí jsem již zkoušela ocet a jedlou sodu, ale děcka, já když jsem byla posledně nakupovat v již výše zmíněné zdravce, a objevila jsem tam Ecover, tak jsem jednoduše neodolala. Už jsem jej měla a je super. Funguje skvěle a tenhle navíc voní po heřmánku. Tahle láhev oev o objemu 1 l stála 93 Kč a fakt stačí kapička a umyjete celý dřez nádobí.

No, a jako univerzální čistič používám klasický ocet. který mi pomáhá už cca 2 roky.
Další mé tipy, jakou kosmetiku a prostředky do domácnosti, najdeš zde.
Tak snad jsem vám usnadnila rozhodování v tom, co použít jako alternativu ke klasickým drogerkovým a supermarketovým připravkům. ☺️

Žádné komentáře:

Okomentovat

I jako vegan můžeš baštit tradiční jídla české kuchyně! Aneb Veganská kyselica

Milí čtenáři a hlavně vegani začátečníci. Přemýšleli jste někdy nad tím, zdali vůbec můžete "zveganizovat" zástupce tradiční česk...