pondělí 13. května 2019

I jako vegan můžeš baštit tradiční jídla české kuchyně! Aneb Veganská kyselica


Milí čtenáři a hlavně vegani začátečníci. Přemýšleli jste někdy nad tím, zdali vůbec můžete "zveganizovat" zástupce tradiční české kuchyně? Odpověď je ANO! A dokonce to mnohdy ani nepůjde poznat! ☺️ Já jsem si dnes pro vás připravila recept na tradiční valašskou kyselicu tak, jak ji vaří můj přítel, i když nevegan. I on vařil mou včerejší večeři, kterou jsem vám musela náležitě vyfotit a pochlubit se vám s ní v tomto článku. Samozřejmě přiložím recept. Je pro kuchaře začátečníky.
Kyselica může být celkem kreativní, ale základ je přidat do ní něco kysaného, proto tedy ten název. Kyselica se dělala především ze zakysaného kravského mléka. Běžnou součástí je také zelí a znám i verzi, která obsahovala kyselé okurky. Já vám tedy přináším recept na takovou základní verzi, do které my místo zakysané smetany či mléka přidáme smetanu veganskou a kysané zelí (jakožto zástupce něčeho kyselého). Tak hurá na to!

Ingredience
  • brambory
  • veganská smetana
  • zakysané zelí (nejlépe domácí, ale hodně dobrou službu udělá i to kupované
  • sůl
  • celý pepř
  • nové koření
  • bobkový list
  • kmín
Postup
Kyselicu začneme připravovat tak, že si dáme podusit zelí do samostatného hrnce. Přidat můžeme kmín. V jiném hrnci vaříme brambory nakrájené na kostičky, samozřejmě v osolené vodě. Pokud budeme vařit brambory spolu se zelím, nezměknou nám. Ale proti gustu žádný dišputát, že jo. Pokud tedy máme brambory dostatečně měkké, můžeme k nim vřele přidat zelí, smetanu a koření. Podle chuti můžeme i dosolit.
Do kyselice taktéž můžeme přidat jakékoliv sušené houby, co doma najdeme či veganskou uzeninu. Taktéž by se kyselica dala uvařit ze zeleninového vývaru, ale jelikož jsme u nás doma líní připravovat ještě vývar, děláme ji tak, jak jsem vám popsala výše.
A tip pro ty z vás, kteří ji budou vařit i neveganům: sójová smetana je, co se týče vaření, chuťově nerozeznatelná od kravské!
Tak dobrou chuť! ☺️





Já jsem na ozdobu a finální dochucení použila ještě petrželku, pažitku, jarní cibulku a barevný pepř.

2 komentáře:

  1. Já dávám vařit brambory právě se zelím. Chutnají mi takové na povrchu "al dente" a uvnitř měkké. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, jak říkám, jde to i takto. Jelikož je to spíš recept pro kuchaře začátečníky, musela jsem to tam zmínit. :-)

    OdpovědětVymazat

I jako vegan můžeš baštit tradiční jídla české kuchyně! Aneb Veganská kyselica

Milí čtenáři a hlavně vegani začátečníci. Přemýšleli jste někdy nad tím, zdali vůbec můžete "zveganizovat" zástupce tradiční česk...