pátek 10. května 2019

Tipy na vegan grilovačku

Zdravím vás, milí čtenáři. Je jaro a k němu prostě patří grilování, opékání či jen takové posezení na zahradě/louce/u lesa atp. Jistě už jste někdy přemýšleli nad tím, co si jakožto vegani můžete opéct či ugrilovat. Proto tady pro vás mám pár tipů, jak u takového grilování či opékání nezůstat hlady a samozřejmě ani o suchu. Pojďme se na ně společně podívat.
Jídlo
Jistě znáte pečené brambory v popelu, opékané jablka, grilovaný ananas či prostě opečený chleba nebo rohlík (pozor, ne všechen chleba a pečivo je vegan). O takto chudém jídle ale zůstávat nemusíte. Já osobně moc nefandím náhražkám špekáčků či masa na gril, protože mi prostě nechutnají. Něco jiného jsou párky, ale o těch se pobavíme až příště. Nejradši si tedy griluji všelijakou zeleninu, sýry a houby, protože jsem jejich velký milovník a poznám i některé jedlé druhy.
Mým nejoblíbenějším jídlem z grilu je zeleninový špíz se žampiony.

Budeme potřebovat:
  • zeleninu podle chuti (já dávám nejčastěji papriku, cuketu a salátovou okurku)
  • žampiony (klasické či portobello)
  • olej (slunečnicový či řepkový, protože ty jsou vhodné na tepelnou úpravu)
  • koření (já dávám jakoukoli papriku v prášku - nejlepší je uzená)
Z oleje a koření uděláme marinádu, kterou špízy potřeme a můžeme grilovat. Jednoduché, že? Výsledek můžeme dochutit kečupem, hořčicí či srirachou a podáváme s chlebem.
Dále jsem si zkoušela grilovat Veganské burgerové placky od Take it Veggie, ke kterým jsem jedla klasickou kaiserku z Albertu a Vegan Life z Kauflandu. Tento sýr mně osobně v syrové podobě moc nenadchl, ale na vaření je teda lepší. V tom burgeru se dal sníst. Mým větším oblíbencem jsou teda sýry od VioLife. Ty jsem teda grilovat ještě nezkoušela, nicméně si myslím, že budou super a určitě je letos vyzkouším. Kupuji je v Biomarketu U Zeleného stromu.
No, a na opékání jsem použila Opékačky od Sojaproduktu, které se dají taktéž koupit v Biomarketu U Zeleného stromu anebo já jsem je ještě koupila v Coop Terno. Moc mně tedy nenadchly, nicméně to varianta je. Další produkty vhodné k opékání vyrábí značka Salve Natura a od nich jsem již měla prky, které byly FAMÓZNÍ. Takže určitě půjdu i do nějakého jejich produktu na gril či oheň

Pití
Zde je pár tipů jak pro abstinenty, tak pro ty z nás, kteří si při posezení dají pivo, víno či něco ostřejšího.
Vy vzdělanější už jistě víte, že ne všechny džusy, piva, vína jsou veganské. To samé s tvrdým alkoholem. Proč ne všechna vína jsou veganská? No, protože se některá čiří vyzinou či želatinou. Tyto složky nejsou součástí výsledného produktu, ale používají se při výrobě, proto je ve složení nenajdeme (zdroj). To samé s pivem, konkrétně u výroby Guinesse se používá klih (ovšem nějaký ten pátek vyrábějí už i veganského) (zdroj). U džusů se používá želatina (zdroj - zde také máte seznam vegan vín, piv a džusů).

Pro zahraniční značky piv, vín a tvrdý alkohol je velice užitečná stránka Barnivore.com.


Žádné komentáře:

Okomentovat

I jako vegan můžeš baštit tradiční jídla české kuchyně! Aneb Veganská kyselica

Milí čtenáři a hlavně vegani začátečníci. Přemýšleli jste někdy nad tím, zdali vůbec můžete "zveganizovat" zástupce tradiční česk...