sobota 4. května 2019

Kam ve Zlíně na jídlo či kafíčko

Zdravím, přátelé. K tomuto článku mě dovedla nynější diskuze na snad nejznámější a největší Facebookové komunitě Vegan CZ & SK, kam občas přidám fotku a tip, kam zajít na kávičku či jídlo, prostě kde může takový zlínský vegan posedět.
Takovým mým podnikem no. 1 je Jogurtovna. V nabídce mají mimo káv také freshe a smoothies, takže když se stane, že jim dojde rostlinné mléko, nemusím být o espressu, které mně osobně nebaví v jakékoliv jeho podobě. Navíc mají v nabídce nějaký ten raw dezert a dá se tam vegansky nasnídat. Já si posledně dala "Snídani ve sklenici", což jsou ovesné vločky, datle a skořice rozmixované v mléce. Kouzlus mňamózus. ❤️
Fotka mé včerejší snídaně

Dále občas ráda zajdu do kavárny Továrna, kde občas mají v nabídce nějaký ten raw dezert.
Na kávu s sebou jsem párkrát byla v místním Subway, kde mě příjemně překvapila obsluha. Ono se moc nestává, že by v takových řetězcích vůbec věděli, co to znamená "vegan", nicméně zde mi bylo pěkně vysvětleno, co mohou a nemohou veganům podávat. Zdejší obsluha je ohledně této tématiky opravdu vzdělaná a za to mají u mně palec nahoru. Popravdě řečeno, kolikrát jdu na to kafe spíš tam než do Továrny. Ale zas Továrna je útulnější.
Pizzerie La Strada. Tam moc rádi chodíme i s přítelem a jeho kamarády, a to proto, že mají v nabídce vegan sýr i pizzy pro všežravce. A chutná tam všem. Shodli jsme se na tom, že na La Stradě mají asi nejlepší pizzu ve Zlíně (i když si vegan může kdekoliv říct, co na tu pizzu chce nebo ne).
Fit Foodie. To je jedna z těch dražších restauraci, nicméně taktéž se tam nají jak vegan, tak i konvenčně se stravující člověk. Pro vegany je tam sestaven jeden pokrm. Chodíme tam ovšem jen při svátečních příležitostech.
No, a potom tady samozřejmě máme Riva Kebab House, kam chodím na falafel, to je taková moje záchrana, když jdeme večer z hospody.
A jako další rychlé občerstvení tady mám všelijaká "čínská" a "vietnamská" bistra, kde jak jistě víte, prodávají sushi. Pozor, ve většině těchto občerstvení dávají i do nudlí a zeleninových pokrmů rybí omáčku.
No, a dále je tady Dobrá čajovna, kde taktéž nabízejí vegan pokrmy a kde je to velice útulné. A zdejší dýmky a čaje jsou taktéž vynikající.
Anebo ještě sushi bar, ale ten ještě nemám odzkoušený, tak třeba příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat

I jako vegan můžeš baštit tradiční jídla české kuchyně! Aneb Veganská kyselica

Milí čtenáři a hlavně vegani začátečníci. Přemýšleli jste někdy nad tím, zdali vůbec můžete "zveganizovat" zástupce tradiční česk...